איך ממתגים מחדש מותג מוכר ואהוב מבלי לפגוע בשוק הקיים

המטבחון של סימה הוא מוסד קולינרי אהוב ומוכר במודיעין בבעלותה של סימה חדד. המותג מנהל שלושה תחומים: מסעדה ביתית, קייטרינג וניהול חדרי אוכל לכמה מהחברות הגדולות במשק.
העסק עבד נהדר, אבל לא היה ממותג באופן אחיד, וכל האלמנטים השיווקיים היו בבלאגן אחד גדול וברמה לא גבוהה ולא הולמת את תפיסת המותג.
אז... איך ממתגים מחדש מותג אהוב ונגיש בצורה כזו שלא תיתפס כיוקרתית מדי ואולי תרחיק לקוחות פוטנציאלים?

אוכל ביתי מוכן מכל הלב

הפשלנו שרוולים ונכנסנו לעובי הקורה... יותר נכון לומר: עובי המטבח. בילינו מספר ימים במסעדה, ראינו את התהליכים והאינטראקציות, שוחחנו עם הלקוחות והתרשמנו... מאד!
דבר אחד היה ברור - לב העסק היא סימה והפנים של העסק צריכים להיות שלה.
הצבעוניות שנבחרה היא צבעוניות המאפיינת תבשילים - אדום, כתום ומה שביניהם ואותם תיבלנו במספר צבעים נוספים, לשם האווירה והבולטות.
לאחר עשרות ניסיונות נבחר גם הסלוגן: אוכל ביתי מוכן מכל הלב שלמעשה מגלם בתוכו שני מסרים: הראשון - אוכל ביתי מוכן, שהוא המוצר המוצע במסעדה. הוא למעשה ה"מה". השני מוכן מכל הלב - שמדבר למעשה על ה"איך" ומכניס את מימד הנשמה והחיבור הרגשי.
הרעיון ללוגו היה הברקה של שי טאובס, הבעלים של integral. הוא דמיין את התמונה בראש וכבר לאחר כחצי שעה התייצב במטבחון - לקח את סימה, הלביש לה סינר, ביקש שתחזיק סיר ושתפרוס את ידה כמי שמברכת את האנשים לבוא מכל הלב. שי שלף את המצלמה וצילם תמונה. זהו - זה הולך להיות הלוגו!

נעשו עשרות רבות של סקיצות עד שהגענו ללוגו סופי שהלקוחה אהבה. אבל... בסקר שנעשה קיבל גם ביקורות פחות חיוביות.
מה עושים? ממשיכים בעבודה!
יצאנו לסבב ב', עברנו למעצב נוסף עם כיוון אומנותי מעולם הקומיקס ויצרנו מספר סקיצות נוספות מתוכן נבחר הלוגו הסופי שזכה לאהדה חד משמעית.

ממתגים את המסעדה - הסיפורים שמאחורי האוכל

כשהמשכנו למיתוג החלל הפיזי של המסעדה ברוח השפה, הצבעוניות והלוגו שייצרנו בחרנו לשלב את ההיסטוריה והדרך של סימה באופן שהסועדים יתחברו למקום, לערכים ולאופי הייחודי של המקום.
במקביל, היות וסימה כבר סבתא, היה לנו חשוב לשקף את המשפחתיות היות והמשפחה היא ערך עליון עבורה ולעשות זאת באופן שיגרום לה להתגאות במקום ולהרגיש בו הכי טוב שאפשר, על אף שעות העבודה הרבות.
בחרנו ליצור קולאז' של כל הנכדות והנכדים ולמתג איתו את קיר הכניסה למסעדה כך שכל מי שנכנס נחשף למשפחתיות ומרגיש חלק ממנה.
בקיר הימני שיתפנו ב-3 סיפורי מותג באופן שיחבר את קהל הסועדים למקום וידגיש את המסרים השיווקיים שמבדלים אותנו ממקומות אחרים (המסרים הועברו בצורה סמויה, כחלק מהטקסט שכתבנו כמובן):
איך הכל התחיל, טעם וריח מבית אמא, אוכל מוכן מכל הלב.

שיווק, פרסום ו...שלישי קוסקוס

המשכנו למיתוג רכב השליחויות, בניית התשתיות וחומרי המסעדה הפיזיים.

אתגר הקוסקוס הגדול - איך רותמים לקמפיין המותג את מועצת העיר (ובחינם)

מסעדה ביתית, טובה ככל שתהיה, משרתת בעיקר את האיזור הגיאוגרפי הקרוב אליה (גם אם, כמו במקרה שלנו, המסעדה עושה גם משלוחים).
היה לנו חשוב ליצור ייתרון אסטרטגי למותג - כזה שימשוך לקוחות נוספים ויפרוץ את תקרת הגיאוגרפיה.
בחרנו את מנת הקוסקוס הטעימה והאסלית (שנעשית במקום בכל יום שלישי)  והתחלנו לשווק ולקדם אותה.
לאחר מספר חודשים החלטנו לקחת את הקוסקוס שלב אחד (גדול) קדימה.

הקונספט: קמפיין שיווק גרילה להגברת המודעות.
הזמן: שבועים לפני הבחירות המוניציפליות.
אווירת הבחירות: לחוצה בטירוף. כל המתמודדים, רובם חברי מועצת העיר, מקדמים את עצמם בכל דרך ובכל מדיה אפשרית כדי להשפיע על הקהל שלהם לבחור דווקא בהם.
הקמפיין: אתגר הקוסקוס הגדול
הרעיון: כל המתמודדים יגיעו למטבחון ביום ובשעה שנבחרה. על כל מנה שיאכל נבחר ציבור יתרום המטבחון 5 ארוחות למשפחות נזקקות באמצעות ארגון שייבחר ע"י נבחר הציבור.
הרעיון 2: המתמודדים מקבלים חשיפה מעניינת ויצירתית במערכת בחירות מנומנמת וגם שותפים למעשה טוב וראוי ולעזרה אמיתית לנזקקים.
הרעיון 3: הקוסקוס של סימה והמטבחון נהנים מחשיפה מקורית ואפקטיבית ומאיחוד כל המתמודדים סביב שולחן אחד (ודעת התומכים סביב הקמפיין).

הרעיון נרקם, האסטרטגיה נבנתה והחלנו ביצירת מגעים עם המתמודדים (לא היה פשוט) ויצירת קמפייני טיזינג מקדימים לקראת האירוע.

התוצאה: ארוחת קוסקוס מטורפת! אליה הגיעו כל המתמודדים לרבות ראש העיר.
התוצאה 2: כל המתמודדים שיתפו את האירוע ותכניו בדפים ובפרופילים הפרטיים שלהם וכתוצאה מכך נחשפו אלפי העוקבים למותג - המטבחון של סימה - ולקוסקוס שלו שכעת הפך למפורסם עוד יותר.
התוצאה 3: המתמודדים נהנו מחשיפה מעניינת לאירוע שהעיר את העיר ואת מערכת הבחירות יחד עם שידור אחדות לטובת תושבי העיר.
התוצאה 4: לקוחה מסופקת וגאה, מותג שנהנה מ-BOOST למוניטין ועשרות משפחות שנהנו מתרומה של ארוחות חמות. WIN, WIN, WIN.