20 שניות על קוסמטיקה 

חברת Natural Beauty Care משווקת ערכות וסבוני בוטיק טבעיים, איכותיים וייחודיים, המיוצרים ומבוקרים בעבודת יד. 
Natural Beauty Care מנוהלת על ידי אורית פלטי ( MSc.), כימאית בעלת תואר שני ובעלת מוניטין וניסיון רב בתעשיית הדטרגנטים, הקוסמטיקה, והתרופות. 
אורית אמונה על החדשנות המתמדת בפיתוח המוצרים, על האיכות הבלתי מתפשרת ועל הסטנדרטים הגבוהים בכדי שכל לקוחות Natural Beauty Care יקבלו לא פחות מאשר מוצרים מתקדמים, באיכות גבוהה וחוויה מיוחדת.

ערך חברתי - משפחת העובדים המיוחדת

כל אחד מאתנו הוא יחיד ומיוחד. כולנו מתמודדים עם אתגרים רבים שהחיים מציבים לנו, ועם זאת יש כאלו, מיוחדים, שמתמודדים גם עם אתגרים מסוג אחר.
בחלק מפעילות החברה משולבים כ-40 עובדים המתמודדים עם נכות נפשית. דרך פעילות החברה מגלים וחווים המתמודדים כישורים, יכולות ומסוגלות ולעתים אף לראשונה בחייהם. 
על ידי שיתופם בייצור המוצרים והסבונים אנחנו מכשירים ומסייעים למתמודדים. אנחנו עוטפים אותם בתשומת הלב במטרה לאפשר להם להשתלב בהמשך בשוק החופשי בזכות ובכוחות עצמם ולהרגיש טוב ככל האפשר תוך כדי התהליך. 
כפי שאנו מאמינים שמגיע להם.

רווחיות נמוכה, כח עבודה מאתגר והצעה שמעוררת הרבה התנגדות

העבודה העיקרית של החברה הוא ביצירת מוצרי קוסמטיקה, לרוב סבונים מוצקים (בדומה לסבוני ים המלח היוקרתיים), עבור מותגים פרטיים- סיטונאיים וקמעונאיים. 
לאחר תהליך הייצור המלא והרישום במשרד הבריאות המבוצע ע"י NBC, המוצר הסופי נמכר ומועבר ללקוחותיהם ואלו מוכרים אותו ברווחיות גבוהה.
לנו ב-integral היה ברור שכדי להגדיל את רווחיות החברה היא נדרשת לשינוי  - הקמת מותג פרטי וליין מוצרים משלה!
טוב, אבל זה היה ברור רק לנו... ומסע השיכנועים בדרך לשם יצא לדרך.

אסטרטגיה שיווקית חדשה שמריחה מממ... טוב!

ביצענו מחקר מקיף של ענף הקוסמטיקה הישראלי, כמו גם מגמות בינ"ל ואת השווקים הרלוונטיים השונים והרגולציה המחמירה בתחום הייצור. 
היה לנו ברור שבמשוואה הסופית עלינו לחבר בין המותג החדש, לבין שוק המטרה והייחוד שלנו כמי שמייצרים את המוצרים ע"י המתמודדים - כאג'נדה חברתית, מוסרית וערכית ראשונה במעלה.

במחקר עלו מספר מסקנות מובהקות:
  • הענף מתחלק להמון ייצרנים קטנים המייצרים בהיקפים קטנים (ולאור שינוי מתקרב ברגולציה ידענו שהולכים להיות להם חיים קשים בקרוב) ולייצרנים גדולים מאד (המשתמשים בעיקר בחומרים סינטטיים בכדי להוזיל עלויות ולהיות אטרקטיבים תמחירית עבור הלקוחות הסופיים). כמעט ואין חברות ייצרניות בינוניות בעלות יכולות הייצור שלנו.
  • הביקוש למוצרים טבעיים הולך וגדל יחד עם מגמת המודעות לבריאות העולמית ולכן בחרנו להתמקד במוצרים טבעיים. לקטנים יהיה קשה לעמוד ברגולציה ועבור הגדולים, לפחות בשלב זה, האפשרות פחות רלוונטית). במילים אחרות - זיהינו חלון הזדמנויות מעניין.
  • מיפינו את מכלול השימושים של הסבונים והצלחנו לקבץ אותם בצורה יצירתית ל-5 משפחות מוצרים בלבד הנותנים מענה ל-99% מהצרכים והרצונות של הלקוחות הסופיים.
  • יחד עם זאת, היות והייצור נעשה ע"י מתמודדים, כל תהליך של שינוי, של הטמעה, של בניית פס הייצור - לוקח לא מעט זמן ולא מעט פחת הנובע מתהליך הלמידה והיישום. היה צריך לקחת את כל הפרמטרים הנוגעים לתהליך הייצור והאריזה בחשבון.
  • השם הקיים של החברה לא מושך ולא רלוונטי ולכן היה נדרש שם מותג חדש שיחצין את ה-DNA שנבנה במסגרת התהליך האסטרטגי ויאגד את שלושת המרכיבים שציינו בפסקה הקודמת.
  • המגמה העולמית הולכת לכיוון שימוש בסבון נוזלי. יחד עם זאת תהליך ייצור סבון נוזלי הוא שונה ופחות מתאים לעבודה עם המתמודדים ולכן אפשרות זו ירדה מן הפרק. מדובר באילוץ שהוא חיסרון בולט עבורנו.
  • אחוז כמעט מוחלט מהמותגים (הקטנים והגדולים כאחד) בחרו להציג את הערך של המוצרים שלהם באחת מ-2 דרכים: ערך תועלתי-פונקציונלי (מטפל בבעייה מסויימת, מיועד לאוכלוסיה מסויימת  או מיועד לשימוש מסויים) או כזה המציג את מרכיבי המוצר כ"חידוש".
אנחנו בחרנו לפעול, איך לא - אחרת!

נעים להכיר - מותג חדש נולד

העבודה העיקרית של החברה הוא ביצירת מוצרי קוסמטיקה, לרוב סבונים מוצקים (בדומה לסבוני ים המלח היוקרתיים), עבור מותגים פרטיים- סיטונאיים וקמעונאיים. 
לאחר תהליך הייצור המלא והרישום במשרד הבריאות המבוצע ע"י NBC, המוצר הסופי נמכר ומועבר ללקוחותיהם ואלו מוכרים אותו ברווחיות גבוהה.
לנו ב-integral היה ברור שכדי להגדיל את רווחיות החברה היא נדרשת לשינוי  - הקמת מותג פרטי וליין מוצרים משלה!
טוב, אבל זה היה ברור רק לנו... ומסע השיכנועים בדרך לשם יצא לדרך.
לאחר שהתקבלה ההחלטה המשותפת הוצגו חלופות האסטרטגיה שיווקית וביחד בחרנו בזווית מבודל, חדשה ומקורית - תחושה. לא נתמקד לא בפונקציונליות וגם לא במרכיבים כפי שהיה מקובל בשוק עד כה אלא בתחושה ובהרגשה שחווים מי שמשתמש בסבונים שלנו... עם רמיזה קלה לכך שהוא מיוצר מחומרים טבעיים.

לאחר עשרות אופציות נבחר שם המותג - Bubbles (בינינו, יש יותר כיף מבועות ומקלחת?) ולאחריו יצרנו גם את ה-Logo Type: טבעי שמרגישים אחרת.
נעשו עשרות סקיצות, עלו מאות אפשרויות ולבסוף בחרנו בלוגו הבא שבו הבועה משקפת גם את המתמודדים, בדמות פנים מחייכות ואופטימיות.

קהל היעד ופיתוח המוצר

בעקבות המחקר והתכנון האסטרטגי חילקנו את קהל היעד שלנו לחמישה קהלי מטרה.
לכל קהל פותח והותאם סבון משלו, כמו גם שם הסבון, עיצוב האריזה והצבעוניות שהותאמה לו. הושם דגש על שילוב של איכות ונראות האריזה יחד עם קלות האריזה בכדי שהמתמודדים יוכלו לארוז את הסבונים בקלות יחסית.
קראנו לסדרת הסבונים: REfeel - שפירושו להרגיש מחדש ובמקביל נשמע גם כמו "להתמלא מחדש" ובמקביל כל סבון קיבל שם בהתאם לייעודו:
  REactive, REcharge, Refine, RelaxRevive

מארזים בהשראת סוכר יפני וקופסה שהופכת בקלות לתצוגה מרשימה

הסדרה כללה מארזי זוגות, שעוצבו בהשראת מארזי סוכר יפני, וסבוני יחיד שנמכרו לקמעונאיים במארז תצוגת קרטון של 25 סבונים (5 סבונים מכל סוג) אשר עוצב כקופסה הנפתחת לתצוגה.
עיצבנו וכתבנו ברושורים אשר כללו הסבר מקיף על כל סבון, מרכיביו הטבעיים ותרומתן לשימוש המיועד. הברושורים הוצמדו לכל מארז וחולקו ללקוחות המתעניינים.

התוצאות

התוצאות התחלקו, למעשה, למספר מישורים.
הראשון - תחושת גאווה וסיפוק של בעלת החברה אשר לראשונה שיווקה מוצר פרטי - מותג משלה. להיות חלק מהתהליך ולחוות את פעילות כל המתמודדים עם ייצור, עיטוף ואריזת הסבונים היו תוצר נוסף שגרם להם ולנו גאווה גדולה וסיפוק עצום!

השני - הרווחיות של כל סבון הייתה 1,300% ביחס לרווחיות ממותגי הלקוחות (תדמיינו מה המשמעויות של הכפלת הרווחיות שלכם פי 13 ואיך היא מרגישה).

השלישי - תוך מספר חודשים הסבונים נמכרו במעל 100 נקודות מכירה ברשתות קמעונאיות מובילות ובחנויות טבע נבחרות.
הלקוח:
חברת Natural Beauty Care.
האתגר:
בניית מותג פרטי  המיוצר ע"י מתמודדים על הספקטרום ומיקומו בחזית התחרות מול מותגים מוכרים.
מה עשינו?
  • תכנון אסטרטגי ומחקר שוק
  • שיום החברה (Naming)
  • Logo Type
  • מיתוג
  • קריאייטיב
  • עיצוב
  • כתיבה שיווקית
  • פיתוח סדרת מוצרים
  • פיתוח אריזות ומארזים
  • הקמת אתר המותג
  • ליווי שיווקי Hands-On
Share by: