על הלקוח והסביבה התחרותית

לשכת סוכני ביטוח בישראל נוסדה  לפני יותר מ-70 שנים בתל אביב והיא מהווה את הגוף המייצג של סוכני הביטוח בישראל.
הלשכה מונה כ­- 4,500 חברים, שהינם סוכני ביטוח בעלי עסקים עצמאיים.

אחת לשנה מפיקה הלשכה לוחות שנה ומציעה לסוכני הביטוח את האפשרות לרכוש אותם ולחלקם ללקוחותיהם ככלי  מיצובי וכאמצעי לחיזוק ושמירת הקשר של כל סוכן עם לקוחותיו.
יחד עם זאת פונות לסוכני הביטוח גם חברות הביטוח הגדולות וגופים פרטיים ומציעים להם לרכוש לוחות שנה אחרים, "מתחרים", לטובת אותה המטרה.

אחד האתגרים הגדולים, ב-integral, הייתה למידה ופיצוח ה-DNA וערכי הלשכה ותרגומם בצורה איכותית לתהליך העבודה ולתוצרים.

איך לוקחים מוצר דפוס והופכים אותו לחדשני ואסטרטגי?

כשהלשכה בחרה לעבוד איתנו היה לנו ברור שמבחינתו מדובר בהרבה יותר מאשר בלוח שנה. מדובר בפיסת נדל"ן שתופסת חלק מהבית/מקום העבודה של הלקוח הסופי.
יותר מכך, זהו אמצעי להעברת מסרים והדגשתם, לבידול ולהתמודדות עם התחרות בין סוכני הביטוח לבין החברות הישירות- הביטוח הדיגיטלי.

בפועל, נרכשו וחולקו הלוחות שייצרנו למאות אלפי בתי ומקומות עבודה בישראל והתגובות, בכל שנה מחדש, היו מדהימות.

מתחילים בעבודה - לוח שנה 2017~2018 תשע"ח - סוכן הביטוח האישי שלך

הקונספט: סוכן הביטוח האישי שלך.
הרציונל: בשונה מחברות הביטוח הישירות, החיבור לסוכן הביטוח וגם הקשר עימו הוא אישי וישיר.
דבר אחד היה לנו ברור: לוח השנה שלנו, בשונה מהאחרים, לא יהיה בעל אופי מכירתי מוצהר אלא יבליט את החשיבות והחיבור האישי בין הסוכן למחזיקי הלוח - בתחום העבודה, המשפחה, הספורט, טיולים, האישי ועוד.

התוצאה: דרך הקריאייטיב שייצרנו הלקוח הסופי נחשף למעשה לסוגי הביטוח השונים המוצעים ע"י סוכני הביטוח באופן עקיף, ככזה שמחבר את הנ"ל ואת המשמעויות לחייו האישיים ולרגעים המלווים כל אחד מאיתנו במהלך חיינו.

שנה חדשה קריאייטיב חדש! לוח שנה 2018~2019 תשע"ט - שתהיה לכם שנה של...

הקונספט: ערכים והשראה.
הרציונל והקריאייטיב: בלוח השנה הפעם, בחרנו להדגיש את הערכים המלווים כל סוכן ביטוח טוב ומקצועי. לכל ערך התאמנו משפט השראה ואיך לא - עיצוב מרשים ותואם.
שאלנו את עצמנו: מה ירצה/יהיה מוכן לראות לקוחה/ה למשך חודש שלם ושגם יעשה לו טוב והרעיון לא איחר להגיע.
התוצאה: לוח מרהיב שבו כל חודש קיבל את ההתייחסות המלאה, את הצבעוניות הייחודית וכמובן שכל הלוח עוצב תחת תפיסה כוללת של ערכים חשובים שבאו לכדי הביטוי הגרפי-וויזואלי-רגשי.

שנה שלישית ברציפות:  לוח שנה 2019~2020 תשע"ט - כשרעיון מדהים הופך לתהליך מאתגר

הקונספט: נאומים ואנשים ששינו את העולם.
הרציונל והקריאייטיב: כל חודש יציג נאום חשוב שהתקיים בנקודת זמן בהיסטוריה באותו החודש. בנוסף, יסופר על האדם הנואם והישיגיו.
האתגר: בפרוייקט המדובר היו מספר אתגרים, כפי שהתברר בהמשך. האתגר הראשון הוא שמסתבר שלא קיים אינדקס איכותי המתארך נאומים ומאורעות גדולים לפי תאריכים וחודשים.
למעשה, איסוף ובחירת הנאומים הייתה עבודת נמלים. נדדנו בין ספריות וחיפשנו במקביל במקורות מידע דיגיטליים רבים.
האתגר 2: איך מאזנים בין נואמים שאינם ישראלים לנואמים ישראלים? בין נשים וגברים?
האתגר 3: רוב הנאומים החשובים עסקו במלחמות, במדיניות ובגילויים טכנולוגים חשובים אבל...טקסט הנאומים אינו מרגש (בלשון המעטה).

אז איך, לכל הרוחות, מוצאים 12 נאומים ואנשים ראויים ומתאימים ליצירה של לוח השנה?

האופציה לחשוב על קונספט אחר עלתה, באופן הטבעי, אבל... פשוט התאהבנו ברעיון והיינו מוכנים להשקיע את כל הנדרש כדי להוציאו לפועל. אחרי הכל מדובר ברעיון מקורי וייחודי והלקוחות הסופיים
שיקבלו את הלוח לידיהם יוכלו גם ליהנות ממראה חדשני ויפהפה, גם לקבל השראה וגם ללמוד משהו חדש - שילוש מנצח!
לאחר שנמצאו, סוננו ונבחרו 12 הנבחרות והנבחרים יצרנו את הקונספט הגרפי-וויזואלי-רגשי.
אנחנו חייבים להודות שהתוצאה הדהימה אפילו אותנו!
הלקוח:
לשכת סוכני הביטוח בישראל.
האתגר:
עיצוב לוחות השנה הנרכשים ומחולקים ע"י אלפי סוכני הביטוח החברים בלשכה למאות אלפי לקוחותיהם ברחבי הארץ.
מה עשינו?
  • תכנון אסטרטגי
  • קריאייטיב
  • עיצוב
  • כתיבה שיווקית
  • ניהול ספקים Hands on מקצה לקצה עד לתוצר הסופי
תקופה
שלוש שנים ברציפות
2017
2018
2019
Share by: