החלטת לכתוב תוכנית שיווק. מצויין. אבל...
מהי תוכנית השיווק? מה מטרותיה? ואיך לכל הרוחות כותבים תוכנית טובה שתהיה לא רק יפה אלא גם אפקטיבית?
תוכנית שיווק אפקטיבית היא מתווה מסודר, מעיין מפת דרכים, העונה על מספר שאלות בעלות אופי אסטרטגי ומפרטת את הדרכים והטקטיקות שלדעת הכותבים יענו עליהן ויאפשרו את הוצאתן לפועל בצורה הטובה ביותר, תחת אילוצי המותג/העסק/הפרוייקט בטווח הארוך, הבינוני והקצר.
תוכנית השיווק היא לא מסמך שיש לקדשו ולפעול לפיו AS IS אלא מתווה שיש לבחון אותו כחלק מפעילות השיווק השוטפת ולבצע את ההתאמות הנדרשות, באם מתגלות כאלו.
לרוב, התוכנית מיועדת לאחת משתי המטרות הבאות, או לשתיהן:
בסיס לתוכנית העבודה השיווקית של המותג
הצגה לטובת גיוס משאבים, לרוב פיננסיים (ועליה מתבססת גם מצגת משקיעים).
היות ותוכנית השיווק היא כלי יישומי ממנו נגזרת תוכנית העבודה, ישנם מספר תהליכים הקודמים לה מבחינת סדר וחשיבות הפעולות, כאשר העיקריות שבהן הן: האסטרטגיה העסקית והאסטרטגיה השיווקית (או אסטרטגיית השיווק). מטרותיהן הן להגדיר את אופי פעילות המותג/העסק, המודלים העסקיים (ממה מרוויחים ואיך נכון לעשות זאת), התמחור, קהלי היעד, המסרים המובילים וקו הפעולה של המותג, אמצעי ההגעה וההפצה לקהלי המטרה וכיוב'.
ישנם מספר מודלים כלליים בהם ניתן להשתמש בכדי לגבש את המידע אותו נכניס בהמשך (לאחר עיבוד) לתוכנית השיווק.
מודל זה הינו מודל המסייע לבניית האסטרטגיה השיווקית של מותג על ידי כך שהוא בוחן 11 תחומים שונים ואת המרכיבים של כל אחד מהם במטה לייצר תמהיל (תערובת) ייחודית של מרכיבים המהווים את לב האסטרטגיה השיווקית של המותג.